Dacă în România restaurantele sunt în continuare închise, fiindu-le arătat drumul falimentului, în străinătate autoritățile încurajează industria HoReCa să-și revină după criza provocată de pandemia Covid-19. Iar proprietarii localurilor dau totul pentru a le asigura protecția clienților.
Și când vorbim despre protecție și confort, nimeni nu-i întrece pe asiatici. De exemplu, în cartierul de lux Ginza, din Tokyo, patronul unui restaurant a instalat ecrane asemănătoare unor acvarii, proiectate pentru a proteja împotriva transmiterii coronavirusului, dar în același timp având și scopul de a le da încredere clienților reticenți.
Localul Jazz Lounge En Counter s-a redeschis la sfârşitul lunii iunie, după ce a fost închis timp de mai multe săptămâni în perioada stării de urgenţă. Fiindcă veniturile au scăzut cu 70% până la 80% în comparaţie cu nivelurile de dinaintea pandemiei, barul a decis să-şi intensifice eforturile pentru a le asigura clienţilor un climat de siguranţă, notează Swiss Info.
„Dacă nu luăm măsuri ferme, nu putem răspunde cererilor clienţilor. Iar aceştia nu ne-ar mai vizita pentru că sunt îngrijoraţi”, a precizat managerul Katsutoshi Iwazaki.
Ecranele de formă conică din acril transparent sunt, de fapt, niște veritabile clopote. Ele stau atârnate de tavan şi acoperă capul şi umerii clienţilor, acţionând asemenea unei bariere între aceştia şi ceilalţi consumatori sau chelneri. Angajaţii au spus că şi ei, la rândul lor, se simt mai protejaţi.
„Nu pot vorbi cu clienţii în condiţii de siguranţă dacă există riscul unei infectări prin picături. Dar mă simt foarte în siguranţă acum, cu această măsură”, a spus Mako Aoki, unul dintre angajaţi, în vârstă de 27 de ani.